پیگیری تراکنش‌های ناموفق و مغایرت مالی

مبلغ کسر شده بعد از گذشت 48 ساعت به حساب مبدا باز می‌گردد.

شما می‌توانید برای ثبت و پیگیری مغایرت‌های بانکی و تراکنش‌های ناموفق از سیستم امداد شتاب مرکزی استفاده کنید، زیرا هدف این سیستم ارائه خدمات به مشتریان بانک‌های عضو شتاب است که آسان کردن فرآیند پیگیری مغایرت‌های بانکی و رفع این مشکلات را به صورت جدی در دستور کار خود قرار داده‌ است.

قبل از پیگیری مغایرت‌های بانکی و تراکنش‌هایی که ناموفق هستند باید حتما به یکسری موارد توجه کنید. در ادامه این موارد مهم را برای شما به طور کامل توضیح داده‌ایم.

منظور از عبارت (سیستم تنها قادر به پاسخگویی مغایرت‌های شبکه شتاب و شاپرک است) چیست؟

سیستم امداد مرکزی تنها قادر است که به مغایرت‌های شبکه شتاب و شاپرک پاسخ بدهد. به همین دلیل برای پیگیری مغایرت‌های غیر شتابی که دارنده پایانه (خود پردازها، تلفنبانک‌ها، اینترنت بانک و درگاه پرداخت اینترنتی آنلاین و …..) و صادر کننده کارت یکی باشند، باید با شماره سیستم پشتیبانی بانک مورد نظر تماس حاصل شود یا حتما به یکی از شعب بانک مربوطه مراجعه کنید.

در هنگام کارت به کارت اگر بانک مبدا با کارت مقصد یکی نباشد، می‌توانیم از سیستم امداد شتاب مرکزی استفاده کنیم؟

در هنگام کارت به کارت، اگر بانک مبدا و بانک مقصد باهم مغایرت داشته باشند، استثنا در دسته شتابی در نظر گرفته می‌شوند و می‌توانند از این خدمات استفاده کنند.

آیا تراکنش‌هایی که از طریق پایانه‌های فروشگاهی (POS) هستند، تراکنش‌های شتابی محسوب می‌شوند؟

بله تراکنش‌هایی که از طریق پایانه‌های فروشگاهی (POS) صورت می‌گیرند شتابی هستند و در صورت مشاهده مغایرت می‌توانید از طریق سیستم امداد شتاب مرکزی اقدام نمایید.

تراکنش‌های ناموفق قابل پیگیری هستند.

در صورت مشاهده مغایرت در سیستم شتاب چه موقع اقدام کنیم، بهتر است؟

معمولا در صورت بروز اینگونه مغایرت‌ها، مبلغ کسر شده بعد از دو روز کاری (48 ساعت) به صورت خودکار به حساب مبدا واریز می‌شود. به همین دلیل قبل از ثبت پیگیری مطمئن شوید که 48 ساعت کاری از انجام تراکنش گذشته باشد.

فروشگاه‌های دارنده دستگاه POS میتوانند از خدمات سیستم امداد شتاب مرکزی استفاده کنند؟

خیر، فروشگاه‌های دارنده دستگاه POS برای پیگیری اینگونه مغایرت‌ها باید با امداد شاپرک تماس بگیرند؛ زیرا این سیستم تنها به دارندگان کارت پاسخ می‌دهد.

با استفاده از کد پیگیری می‌توانید تراکنش‌های ناموفق را پیگیری کنید.

برای ثبت مغایرت بانکی چگونه می‌توانیم اقدام کنیم؟

برای ثبت مغایرت‌های بانکی و تراکنش‌های ناموفق می‌توانید از طریق سامانه الکترونیکی http://emdadshetab.cbi.ir/emdad/ “ ” اقدام کنید و مغایرت بانکی خود را ثبت کنید.

یکی دیگر از راه‌های ثبت پیگیری تماس با شماره تلفن 29911 به صورت 24 ساعت است. همچنین توجه داشته باشید که سامانه تلفن 29911 و سیستم امداد شتاب مرکزی در میان تمامی بانک‌ها مشترک بوده و قادر است کد پیگیری ارائه شده در یک سیستم را در سیستم دیگری پیگیری کند.

این نوشته در مجله ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید