نگاهی دقیق به دستگاه کارتخوان PAX S90

امروزه به دلیل افزایش کسب وکارهای آزاد و فروشگاه‌ها، نیاز به دستگاه‌های کارتخوان یا دستگاه پایانه فروش بیش از پیش احساس می‌شود و کم‌تر کسی پول نقد را با خود حمل می‌کند. دستگاه‌های کارتخوان انواع مختلفی دارند که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند و بر اساس نیاز مشتریان طراحی شده‌اند. یکی دیگر از دلایل محبوبیت دستگاه‌های کارتخوان سهولت استفاده از آن و انجام تراکنش در چند ثاتیه است که می‌تواند مزیت خوبی برای استفاده کنندگان از این دستگاه باشد. دریافت دستگاه کارتخوان نیازمند مدارک و شرایطی است که باید این مراحل را انجام دهید. در این مطلب می‌خواهیم درباره دستگاه کارتخوان PAX S90 ، ویژگی‌ها و نحوه کارکرد آن صحبت کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

کمی بیشتر درباره دستگاه کارتخوان PAX S90 بدانید

این دستگاه به دلیل ویژگی‌های منحصربه‌فردی که دارد باعث شده است که در جهان جزو پرفروش‌ترین کارتخوان‌های موجود در بازار شناخته شود. اگر بخواهیم چند مورد از ویژگی‌های شگفت‌انگیز این کارتخوان را بیان کنیم، می‌توان به سهولت استفاده از آن، مقاومت بالا، قیمت مناسب، سرعت تراکنش بالا، سادگی تعمیر و تعویض قطعات اشاره کرد.

علاه بر این موارد، کارتخوان PAX s90 در ایران نیز از جایگاه بسیار خوبی برخوردار است و به شرکت‌های بزرگ پرداخت الکترونیک اتصال دارد.

ویژگی‌های کارتخوان PAX S90

این دستگاه ویژگی‌هایی دارد که آن را از سایر دستگاه‌های کارتخوان متمایز می‌کند. در ادامه چند مورد از این ویژگی‌ها را بیان می‌کنیم.

  • ابعاد مناسب 6.1*8.7*19.9
  • وزن نسبتا سبک 504 گرمی
  • قابلیت شارژ شدن
  • امکان متصل کردن سه حساب به دستگاه
  • قابلیت اتصال دو سیم کارت
  • صفحه نمایش 2.2 اینچی سیاه و سفید
  • مجهز به شبکه ارتباطی GPRS
  • دارای رزولوشن 64*128 پیکسل
  • بهره‌مندی از باتری 1800 میلی‌آمپر
  • پرینتر حرارتی 18 خط بر ثانیه

به یاد داشته باشید در کلیه مراحل استفاده از دستگاه کارتخوان PAX S90 دکمه سبز رنگ جهت تایید و دکمه قرمز رنک جهت انصراف تعبیه شده است. همچنین برای روشن کردن دستگاه، دکمه قرمز رنگ را به مدت چند ثانیه فشار دهید و برای خاموش کردن دستگاه دکمه قرمز رنگ را چند ثانیه نگه دارید و سپس رها کنید.

دستگاه کارتخوان PAX S90  سیار و ویژگی‌های آن

چگونگی شارژ کردن کارتخوان PAX S90

همان‌طور که گفته شد، این دستگاه قابلیت شارژ شدن را دارد و به وسیله شارژر مخصوص دستگاه قابل شارژ شدن است. این شارژر با مشخصات 9 ولت و 1 آمپر، به پریز برق شهری (220 ولت) وصل شده و انتهای کابل مینی USB را به پورت تعبیه شده در دستگاه وصل می‌کنیم.

توجه داشته باشید که اتصال شارژر به دستگاه باید با آرامش و بدون وارد کردن هیچ نیروی اضافه انجام شود، زیرا اتصال و جا زدن نامناسب شارژر به دستگاه باعث آسیب به دستگاه و شارژر می‌شود. زمان تقریبی برای کامل شارژ شدن این دستگاه تقریبا 1 تا 2 ساعت است.

دستگاه کارتخوان PAX S90 و لوازم جانبی آن

چگونگی شارژ کردن سیم کارت داخل دستگاه و فعال‌سازی اینترنت آن

در ابتدا به یاد داشته باشید که ابعاد سیم‌کارت داخل دستگاه S90 ابعاد معمولی است. (نه ابعاد میکرو و نانو) برای افزایش سرعت تراکنش و افزایش سرعت اینترنت استفاده از اینترنت 4G توصیه می‌شود.

قبل اینکه سیم‌کارت را داخل دستگاه قرار دهید، ابتدا آن را داخل یک گوشی قرار دهید و اگر برای ورود وارد کردن پین نیاز است، آن را غیرفعال کنید. با وارد کردن کد‌های زیر می‌توانید از میزان شارژ موجود در سیم‌کارت خود مطلع شوید.

همراه اول: *140*11#

ایرانسل: *141*1#

رایتل: *140#

برای فعالسازی اینترنت در اپراتورهای مختلف از کد‌های زیر استفاده کنید.

همراه اول: *10*231#

ایرانسل: **141*1#

رایتل: ارسال عدد یک به شماره پیامک 200

توجه کنید که شارژ همراه اول دارای مدت زمان اعتبار است و پس از این زمان مقدار شارژ مانده شما صفر می‌شود، به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم سیم‌کارت خود را با مبلغ 5000 تومان برای 150 روز و با مبلغ 10000 تومان برای 300 روز شارژ کنید.

شارژر کارتخوان PAxS90

چگونه سیم‌کارت را داخل دستگاه کارتخوان PAX S90 جا بزنیم؟

حتما توجه کنید که قبل از جا زدن سیم کارت داخل دستگاه از فعال بودن اینترنت و سیم‌کارت با استفاده از یک گوشی هوشمند اطمینان حاصل کنید. همچنین سیم کارت باید بدون پین کد وارد دستگاه شود.

  • از خاموش بودن کارتخوان مطمئن شوید.
  • پشت دستگاه را با استفاده از زبانه‌ای که تعبیه شده است، باز کنید.
  • باتری دستگاه را به آرامی از قسمت پایین خارج کنید. (توجه کنید که در بعضی از مدل‌های این دستگاه باتری به پشت درب دستگاه چسبیده‌ است)
  • خشاب سمت چپ، محل نصب سیم کارت است.
  • خشاب سمت چپ را به آرامی باز کنید.
  • خشاب را به سمت بالا بلند کنید و سیم‌کارت را جا بزنید.
  • خشاب را به آرامی و به سمت بالا ببندید.
  • باتری را به صورت صحیح جا بزنید و درب آن را ببندید.

نتیجه‌گیری

همان‌طورکه گفته شد، دستگاه کارتخوانPAX S90  ویژگی‌ها و مشخصاتی دارد که آن را از دیگر دستگاه‌های کارتخوان متمایز می‌کند. سهولت در استفاده، مقاومت زیاد، سرعت تراکنش بالا، قیمت مناسب و تعمیر آسان، چند مورد از مزایای این دستگاه است.

این دستگاه با ویژگی‌های فوق‌العاده‌ای که دارد باعث محبوبیت روز افزون بین تمام مردم دنیا و تمام کسانی که کسب و کار خود را دارند، شده است. این دستگاه یکی از پرفروش‌ترین دستگاه‌های جهان در بین سایر دستگاه‌های کارتخوان شناخته می‌شود که دلیل آن همان ویژگی‌هایی است که در بالا ذکر کردیم.

این دستگاه از یک باتری 1800 میلی‌آمپری پشتیبانی می‌کند که با استفاده از برق 220 ولتی شارژ می‌شود و می‌تواند 1 تا 2 ساعت باتری دستگاه را به صورت کامل شارژ کند.  لازم به ذکر است به هیچ عنوان با استفاده از نیروی اضافی دستگاه را به شارژر متصل نکنید، زیرا باعث آسیب رسیدن به دستگاه می‌شود.

این نوشته در مجله ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید